torsdag 27. mai 2010

Mia Fashionista









Eller kanskje ikke......
Dette kommer aldri til å bli noen moteblogg av den enkle grunn av at jeg verken interesserer meg for, eller forstår mote. Jeg synes ofte at det som er mote og trendy ser rart ut og det er vel muligens også derfor det aldri ble noen klesdesigner ut av meg.

Men jeg tillater meg likevel å komme med et aldri så lite mote innlegg her på bloggen.
Jeg har akkurat vært en tur i Stockholm og blandt flere andre viktige gjøremål sto blandt annet shopping på agendaen. Etter å ha fått tak i målet med shoppingen pluss en del annet, sprengt shopping budsjettet og var skjønt enig med meg selv om at jeg overhodet ikke trengte mer, ramlet jeg forbi en H&M butikk hvor jeg så noen utrolig vakre plagg jeg bare måtte inn og kikke på.
Det skulle vise seg at plaggene var en del av satsingen til H&M som heter Fashion Against Aids, hvor 25% av inntektene går til aids forebyggende arbeid.
Altså mote med mening!!!!!!
Fantastisk og en perfekt unnskyldning til å shoppe enda mer da jeg samtidig støttet en god sak!
De tre toppene på bildene over forelsket jeg meg i og de fikk bli med hjem til Norge.

Jeg vil anbefale alle som trenger en god grunn til å kjøpe noen nye nydelige plagg om å ta en titt på hele kolleksjonen her; www. fashionagainstaids.com (prisene er også bra....)








Et annet tips jeg vil komme med om noen skal til Stockholm er å ta en oppdagelses ferd i den to etasjes second hand butikken Beyond Retro som ligger på Drottning gatan 77.

Jeg er vanligvis ingen second hand shopper, men ramlet mer eller mindre tilfeldig innom her også. Jeg endte med å bli der i timesvis og det ble en mimre tur tilbake til min ungdomstid på 90-tallet. The Cure dundret over høytaleren og jeg fant masse tøy identisk med den spenstige stilen jeg hadde på den tiden og minnene strømmet på. Kanskje et tegn på at jeg begynner å bli gammel jeg også, men gøy var det!

Jeg fant drømme kjolen der, men den passet dessverre ikke min kropp...... Så da ble fangsten derfra en indianer genser og noen fantastiske belter.

Besøk hjemmesiden deres her; www.beyondretro.com







Ingen kommentarer: